Под 30% от видовете растения и животни в Австралия са документирани

• 30 април 2018 07:34

Под 30% от видовете растения и животни в Австралия са документирани
© Pixabay

Австралия трябва да побърза да документира над 400 000 неоткрити и неназовани вида растения и животни. В противен случай страната рискува те да изчезнат, преди да бъдат идентифицирани, предупреждават учени, цитирани от ДПА.

Австралия е дом на около 600 000 вида, много от които ендемични, но само около 30% от тях са открити, документирани и назовани, съобщава Австралийската академия на науките.

Ако обичайните темпове се запазят, на страната ще са необходими 400 години, за да идентифицира всички видове растения и животни на територията си. Дотогава обаче много от тях ще са изчезнали.

Австралийската академия на науките съвместно с Новозеландското кралско дружество Те Апаранги е представила 10-годишен план, чиято цел е да се ускори процесът за откриване и класифициране на видовете. Специалистът по таксономия на растенията Кевин Тиле, под чието ръководство е изготвен планът, отбелязва, че в страната се откриват и назовават едва около 2500 нови вида годишно.

"Документирането на австралийското биоразнообразие е важно за опазването на видовете, биосигурността, земеделието, здравето на хората и животните, и разбирането на еволюцията на Земята", казва Тиле.

В опит да привлекат внимание към работата си, учените все по-често дават имена на прочути личности на новооткрити видове. Десетки видове по света, в това число четири австралийски, например носят името на прочутия британски естественик сър Дейвид Атънбъро. Муха със златисти задни части е кръстена на певицата Бионсе, а вид пеперуда - на президента на САЩ Доналд Тръмп.

От Австралийската академия на науките отбелязват също, че около 200 вида комари, обитаващи страната, никога на са били класифицирани. Организацията изтъква този факт, имайки предвид, че насекомите са отговорни за повече човешки жертви, отколкото което и да друго животно на планетата.

От бърза намеса на таксономите се нуждаят и много некласифицирани видове морски гъби - богат източник на мощни съединения, които могат да доведат до откриването на нови лекарства.

БТА