Инцидентът в Хитрино може да се повтори (снимки+видео)

  • 12 март 2018 10:13

  • 3974
  • 1
Инцидентът в Хитрино може да се повтори (снимки+видео)
©

Цистерните, довели до инцидента в Хитрино, не отговарят на изискванията за превоз на опасни товари.Те са произведени орез 1971 година.

Дъното на цистерните е опасно заради своята крехкост. Дадени са предписания за монтиране на допълнителни защитни буфери на цистерните. Това обаче не е направено. Това каза Светослав Първанов, зам.-управител на фирма "Булмаркет" по време на пресконференция за причините, довели до взрива в Хитрино.

Освен това стана ясно, че повреда на релсовия път, а не високата скорост е причинила трагедията в Хитрино. Показва нова техническа експертиза, изготвена от международни експерти. Експертизата на чуждестранните вещи лица инж. Лука Пъиш - експерт по железопътна техника към Министерството на правосъдието в Румъния и екип специалисти от Института по железопътна техника в Берлин, доказва, че повреда на стрелката, която разделя коловозите е истинската причина за инцидента от декември 2016 г.  в с. Хитрино, при който композиция с цистерни дерайлира, а последвалият взрив причини смъртта на 7 души.

По думите му и сега неустановен брой необезопасени цистерни от този тип продължават да се движат по европейската жп мрежа и инцидентът в Хитрино може да се повтори.

Досега не е ясно по какви причини влакът е стрябвало да се отклони по трети коловоз.

Целта е фактите да станат ясни на обществеността. Вярваме в справедливостта на българския съд. Всички ние сме поставени в риск без значение дали сме машинисти, пътници или обикновени граждани.

Установени са и данни, че след изтичане на пропилена от цистерната дежурните енергодиспечери са подали електричество в контактната мрежа, с което са предизвикани волтови дъги, които е много вероятно да са причинили взрива. Данните са от частно разследване и бяха представени от ръководството на "Булмаркет".

В обвинението сега е посочено, че товарният влак е навлязъл в гара Хитрино със 78 км/ч при разрешени 40. Това е довело до дерайлирането на вагоните, изтичането на газ пропилен и последвалата експозиция, при която загинаха 7 души, а повече от 30 души пострадаха.

Обвинени за това са машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков. Делото срещу тях се гледа по съкратеното производство. Следващите заседания на Шуменския окръжен съд са на 21, 22 и 30 март и на 16, 17 и 19 април. Още шест дати са определени и за май.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
3974 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
алчни некадърници

2018.03.12 | 20:28

1
Разбира се, че може да се повтори. Има достатъчно машинисти, които да бъдат обвинени за катастрофите, чиято ИСТИНСКА ПРИЧИНА Е АЛЧНОСТТА НА ЧАСТНИКА И БЕЗХАБЕРИЕТО и КОРИСТТА НА ДЪРЖАВАТА.

Добави коментар

Свързани видеа

Водещи новини