КЗП: Операторите на социални медии трябва да са съпричастни със сделките на тяхна територия

  • 20 февруари 2018 10:15

  • 590
  • 0
КЗП: Операторите на социални медии трябва да са съпричастни със сделките на тяхна територия
© КЗП

Най-важното е да има съпричастност от страна на операторите на социалните медии към случващото се на тяхната територия, да се знае, че това е търговки процес, при който потребителите могат да претърпят загуби. Следващата стъпка е създаването на необходимите средства, чрез които да се контролират процесите.

Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред ТВ Европа. Изказването му е по повод становището от миналата седмица на Европейската комисия, че медиите като Facebook, Twitter и Google + трябва да положат повече усилия, за да спазват правилата на Евросъюза за защита на потребителите.

„Ние комуникираме тази тема от поне година и половина, усещайки, че това е голям въпрос в потребителската сфера, който заслужава внимание и трябва да предизвиква все повече интереса и на европейските институции. Можем в национален мащаб да идентифицираме определени проблеми, но регулацията трябва да бъде на общоевропейско равнище и регулаторната рамка, която Европейският съюз би могъл да изработи в тази посока, е най-надеждната защита на потребителите в Общността“, посочи Маргаритов.

Обнадеждаващото според него е, че именно по този път тръгват европейските институции, когато настояват операторите на социалните медии да приведат своето поведение в съответствие с изискванията на съществуващото законодателство в областта на потребителската защита. „Това е невъзможността да бъдат прилагани неравноправни клаузи в предлаганите оферти, осигуряване правото на отказ, на рекламация, възможността за решаване на потребителски спорове извънсъдебно посредством т.нар. помирителни комисии и нарочно създадената от Европейската комисия платформа за обмен на данни по повод уреждането на трансгранични казуси и т.н.“, даде примери Маргаритов.

По думите му целта е да не се допуска потребителите да предлагат един на друг различни търговски оферти, без никой да се интересува от последиците при неспазване на ангажимент, възникване на спор по повод дефектна стока, например и т.н. „Важно е да има протоколи за контрол на случващото се и за реакция от страна на администраторите, когато нещо не е наред“, подчерта той.

Според Маргаритов първоначалните реакции на ръководствата на трите най-големи социални медии в световен мащаб „са обнадеждаващи и се върви по пътя на разбирането за възприемане и спазване на съществуващите и вероятно оптимизирани правила, които ще има в следващите периоди“.

От 25 май влиза в сила нов регламент за защита на личните данни и начина, по който те могат да се обработват, включително и в онлайн среда. Контролните органи от своя страна ще получат допълнителни функции, за да налагат ограничения към търговците, които би трябвало контролирано и ясно да изпълняват изискванията на новата нормативна уредба.

Последвайте канала на

Веселина Спасова
590 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини