-
20 февруари 2018 10:15
- 590
- 0
Най-важното е да има съпричастност от страна на операторите на социалните медии към случващото се на тяхната територия, да се знае, че това е търговки процес, при който потребителите могат да претърпят загуби. Следващата стъпка е създаването на необходимите средства, чрез които да се контролират процесите.
Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред ТВ Европа. Изказването му е по повод становището от миналата седмица на Европейската комисия, че медиите като Facebook, Twitter и Google + трябва да положат повече усилия, за да спазват правилата на Евросъюза за защита на потребителите.
„Ние комуникираме тази тема от поне година и половина, усещайки, че това е голям въпрос в потребителската сфера, който заслужава внимание и трябва да предизвиква все повече интереса и на европейските институции. Можем в национален мащаб да идентифицираме определени проблеми, но регулацията трябва да бъде на общоевропейско равнище и регулаторната рамка, която Европейският съюз би могъл да изработи в тази посока, е най-надеждната защита на потребителите в Общността“, посочи Маргаритов.
Обнадеждаващото според него е, че именно по този път тръгват европейските институции, когато настояват операторите на социалните медии да приведат своето поведение в съответствие с изискванията на съществуващото законодателство в областта на потребителската защита. „Това е невъзможността да бъдат прилагани неравноправни клаузи в предлаганите оферти, осигуряване правото на отказ, на рекламация, възможността за решаване на потребителски спорове извънсъдебно посредством т.нар. помирителни комисии и нарочно създадената от Европейската комисия платформа за обмен на данни по повод уреждането на трансгранични казуси и т.н.“, даде примери Маргаритов.
По думите му целта е да не се допуска потребителите да предлагат един на друг различни търговски оферти, без никой да се интересува от последиците при неспазване на ангажимент, възникване на спор по повод дефектна стока, например и т.н. „Важно е да има протоколи за контрол на случващото се и за реакция от страна на администраторите, когато нещо не е наред“, подчерта той.
Според Маргаритов първоначалните реакции на ръководствата на трите най-големи социални медии в световен мащаб „са обнадеждаващи и се върви по пътя на разбирането за възприемане и спазване на съществуващите и вероятно оптимизирани правила, които ще има в следващите периоди“.
От 25 май влиза в сила нов регламент за защита на личните данни и начина, по който те могат да се обработват, включително и в онлайн среда. Контролните органи от своя страна ще получат допълнителни функции, за да налагат ограничения към търговците, които би трябвало контролирано и ясно да изпълняват изискванията на новата нормативна уредба.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЗП: Сайтове за продажба на автомобилни гуми спестяват задължителна информация
19 февруари 201809:46
Димитър Маргаритов: Понякога потребителите се кооперират с търговците с некатегоризирани обекти
15 февруари 201810:34
КЗП: Внимавайте с „топ офертите” за Свети Валентин и Трифон Зарезан
14 февруари 201811:04
КЗП: Трябва да има защита на правата на наемателя
05 февруари 201809:00
КЗП са извършили 350 проверки в планинските курорти през миналата седмица
29 януари 201810:01
Димитър Маргаритов: И монополистите на пазара постепенно осъзнават значението на добрите практики
24 януари 201809:40
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Пенсиите - с 11% ръст, токът - без драматично поскъпване
21 май 202414:50
Какви пенсии получават пенсионерите в съседните ни държави?
21 май 202413:54
Христо Иванов отговори на Пеевски: Следващо управление с него няма да има, всички лъжи ще излязат наяве
21 май 202415:23
Пеевски: Асен Василев искаше да е премиер след Мария Габриел, Христо Иванов – президент
21 май 202413:26
Земетресение удари в Софийска област
21 май 202416:49
Инцидент с автобус в центъра на София, има пострадали
21 май 202415:49
Пешеходката, блъсната от моторист в София, е в критично състояние
21 май 202415:34
Известен наш журналист е в неизвестност
21 май 202415:34
Новото гадже на Маги от "Ергенът" ѝ купи кола за 1 милион лева
21 май 202416:20