Учени открихи фосили от гигантски пингвин в Нова Зеландия

• 13 декември 2017 12:43

Учени открихи фосили от гигантски пингвин в Нова Зеландия
© Pixabay

Фосили, открити в Нова Зеландия, показват, че пингвин, живял в древността, е имал гигантски размери - достигал е височина 1,77 метра и тежал 100 кг, съобщиха Асошиейтед прес и Франс прес.

Учени оповестиха, че попаднали на фосили от най-големия пингвин, живял някога на нашата планета. "Невероятно е, че тези предтечи на днешните пингвини са имали толкова големи размери", заяви един от ръководителите на изследването, палеонтологът Гералд Майр от института Зенкенберг в Германия.

Извършилите изследването германски и новозеландски учени заключили, че въпросното животно, чиито фосили са открити на Южния остров, се е срещало преди 55-60 милиона години, през палеоцена. "Размерите на костите, по-специално 16-сантиметровата бедрена кост, разкриват, че видът имал ръст над 1,70 метра и телесно тегло над 100 кг, т.е. с 50 см и 60 кг по-големи от ръста и теглото на най-едрите екземпляри сред днешните императорски пингвини - отбеляза Майр. - Бързо си дадохме сметка, че изследваме непознат досега вид."

Получените резултати свидетелстват, че гигантизмът е бил често срещан сред прародителите на днешните пингвини.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Communications.

БТА