Секира за джигитите на пътя, гласят жестоки наказания

  • 22 ноември 2017 06:46

  • 10020
  • 5
Секира за джигитите на пътя, гласят жестоки наказания
© Булфото (архив)

Жестока секира очаква нарушителите на правилата за движение по пътищата. В момента се обдъжда драстично завишаване на санкциите за джигитите, стана ясно от коментар на транспортния министър Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета.

"Всички институции полагат и към момента и предстои да се положат допълнителни усилия, за да се преборим със смъртта по пътищата. Всички системи за безопасност, които притежава едно превозно средство, не биха били достатъчни, ако водачът, който го управлява няма в поведението си инстинкт за самосъхранение", каза в ефира на bTV Московски, коментирайки спешната среща в неделя, свикана от премиера Бойко Борисов заради катастрофите с много жертви край Микре.

"Участъкът край Микре е много опасен и когато се приемат рискови изпреварвания, се случват такива неща. Дори аз съм пострадал в катастрофа точно там. Ударът беше сериозен, колите се движеха с 80/90 и една кола реши да изпреварва колона, но не успя и ни удари челно. Водачът й бе с два счупени крака. Аз бях със 4 счупвания на ръката. Всички бяхме потрошени", призна Московски. "Имаме огромен призив към всички водачи на моторни превозни средства максимално да спазват правилата и да мислят за живота на хората на пътя. Ние губим толкова много хора всеки божи ден от такива катастрофи, че не ни трябват природни катаклизми. Губим и много млади хора, на които им предстои да получат много от живота", каза още той.

"Както вече казахме, ще искаме автобусите да имат видеорегистратори. Ще задължим превозните средства, които нямат фабрични колани, да се оборудват с такива. Решихме да ограничим годините на превозните средства, които извършват обществен превоз. Ще бъдат преразгледани много от наказанията за превишена скорост - мислим на момента вече да се свалят номерата на аботмобилите", добави министърът. Той заяви, че не знае защо родните водачи спазват правилата за движение по пътищата в чужбина, а тук забравят за всички закони и забрани. "Може би там санкциите са по-сурови, явно и тук трябва да са", призна министърът.

Междувременно стана ясно, че България е на първо място по загинали на пътя на глава от населението в ЕС. На 1 млн. жители на страната ни през 2016 година се падат 99 жертви на пътни произшествия – почти двойно повече от средното за ЕС, показват данни на Евростат, които се оповестяват на фона на поредицата от тежки катастрофи през последните дни, които само в Ловешко взеха над 10 жертви. Веднага след нас в черната статистика за най-смъртоносните пътища е Румъния с 97 загинали в катастрофи на милион жители, а доста по-назад остават Латвия и Полша (по 80), Гърция (75) и Хърватия (73).

Най-безопасни са пътищата в Швеция с едва 27 жертви на милион жители, Великобритания (28) и Холандия (32). Като общ брой на загиналите в катастрофи Франция е на първо място през 2016 година с почти 3500 жертви. Близки са и данните за Италия, Германия и Полша – все големи държави с огромна пътна мрежа. На този фон 7-милионна България отчита над 700 починали след инциденти на пътя. От Евростат посочват, че общо за ЕС се наблюдава устойчива тенденция катастрофите и жертвите в тях да намаляват. Отличници са Португалия, Латвия, Литва, Испания, Гърция и Словения, които за 20 години са намалили жертвите на пътя с две трети. Данните на статистиката са от 1991 г. насам, като през тази година у нас на пътя са загинали 1114 души. Най-тежка е 1994 година с почти 1400 жертви на катастрофи. За по-дълго под 1000 загинали нашата страна пада едва след 2002 година, а рязък спад има от 2010 година с исторически минимум от 601 загинали през 2012 година и 2013 година. От тогава насам войната по пътищата у нас се развихря отново. Така и по показателя загинали в катастрофи на милион души преди няколко години България е над средното, но не и на печалното първо място. Към 2017 г. обаче ред държави са направили по-безопасни пътищата си, докато в България, по всичко личи, все още всяко пътуване крие ненужно голям риск.

Според данните на КАТ само в девет пътни участъци за първите девет месеца на 2016 година са станали над 1000 катастрофи. В тях са загинали 40 души, а над 100 са ранените. Причините са от една страна опасен път със завои, висок трафик, струпване на пътни възли в комбинация с висока скорост и неправилно изпреварване. Само 8% от жертвите на пътя в ЕС са загинали на магистрали. 37% са в градовете, а 55% по селските пътища. 46% от жертвите са изгубили живота си в коли, 21% - като пешеходци, 14% са мотористи, 8% са велосипедистите. Европейската комисия отбелязва, че на всеки убит на пътя, се падат много повече сериозно пострадали със сериозни последствия за здравето.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
10020 5

Свързани новини

Коментари 5

Добави коментар
Съдия

2017.11.22 | 17:47

5
Не се спазват правилата заради безнаказаността и неработенето от страна на съд и прокуратура. Измислят си закони и подзаконови норми само и само да не работят Никои не го интересува дали ченгето ще го глоби и колко ще е глобата всеки знае че ще жали и акта ще падне в съда / срещу определена сума за почерпка/ и затова е така

2017.11.22 | 10:51

4
драги им министре , 99% от служителите ви си нямат и понятие от пътна безопасност , но са спецове по писане на актове и събитане на глоби , от което е явно за всички че идеите ви са само и единствено за ;приходи от глоби; , така е устроена системата ви че изход няма

2017.11.22 | 08:59

3
община Варна да асфалтира ул. Васил Друмев и всичко около спортна зала - няма ли кой да контролира краденето от кръпките на хидрострой
гошо

2017.11.22 | 08:54

2
Дрън!Дрън!
курчо

2017.11.22 | 08:50

1
Страшни мерки ,няма що.И каски да сложите все тоя.Подготовка трябва умнико.

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини