Земята вероятно се е сблъскала с планета пришълец преди 750 милиона години

• 16 ноември 2017 12:22

Земята вероятно се е сблъскала с планета пришълец преди 750 милиона години
© Pixabay

Астрофизикът Сяолей Чжан от университета "Джордж Мейсън" във Вирджиния, САЩ, предполага, че разпадането на суперконтинента Родиния е било предизвикано от непряк сблъсък на Земята с планета пришълец, съобщи Лента.

Сблъсъкът може да е станал преди около 750 милиона години, когато започнало разпадането на Родиния. Според Чжан предполагаемият район на сблъсъка на екзопланетата с известната на учените като кратон древна част на континенталната литосфера е платото Колорадо.

Площта му от 337 000 кв. км позволила на учения да прецени параметрите на планетата пришълец, която по масата и размерите си трябва да е била сравнима с Марс.

Чжан е на мнение, че до сблъсъка се стигнало вследствие на преминаването на Слънчевата система през един от галактичните ръкави на Млечния път. Планетата скитник вероятно се е формирала близо до една от звездите, която впоследствие експлодирала.

Хипотетичният суперконтинент Родиния се е формирал преди около 1,1 милиарда години и представлявал огромно парче суша, заобиколено от океана Мировия.

Резултатите от изследването са публикувани в Earth and Planetary Science Letters.

БТА