Само 1/3 от бизнеса смята, че медиите помагат за икономическото развитие в България

  • 16 октомври 2017 14:50

  • 1301
  • 1
Само 1/3 от бизнеса смята, че медиите помагат за икономическото развитие в България
© Getty Images/Guliver (архив)

Резултатите от допитване на Българската търговско-промишлена палата /БТПП/ показват, че само една трета от представители на бизнеса смятат, че медиите помагат в малка или по-голяма степен за икономическото развитие в България, съобщиха от Палатата.

Около 32 на сто от анкетираните са на мнение, че някои медии съдействат, а други не за развитието на икономиката. Медиите не помагат за развитието на икономиката смятат 26 на сто, а категорично, че пречат заявяват 8 на сто от анкетираните.

Анкетата на БТПП е направена по електронен път в периода 9-13 октомври сред над 6000 представители на бизнес средите.

Половината от фирмите не вярват, че чрез медиите техни предложения ще могат да достигнат до управляващите. Останалите 50 на сто мислят, че медиите могат да им съдействат за някои идеите да бъдат чути и от властта.

Проучването показва, че като цяло фирмите рядко търсят съдействие от медии за решаване на проблеми - 83 на сто изобщо не са се обръщали към някоя медия по такъв въпрос. 14 на сто са търсили съдействие за техен казус, но медиите не са им съдействали. Само 3 на сто съобщават, че чрез намесата на медия са решили някакъв проблем за тях. Бизнесът почти единодушно заявява (86 на сто), че не се доверява само на една медия у нас. На въпроса кой е най-достоверният източник на информация, най-голямо доверие има към телевизията - 25 на сто, следват интернет/социални мрежи - 18 на сто, печатни медии - 8 на сто, радио - 6 на сто. Останалите 43 на сто смятат, че нито един от изброените не е достатъчно достоверен.

Едва 27 на сто от анкетираните смятат, че медиите съдействат за доброто представяне на имиджа на страната ни, докато за прекомерното отразяване на негативни новини бизнесът е почти единодушен - 88 на сто от анкетираните смятат, че медиите допринасят за прекалено фокусиране върху негативните новини. Значително по-добро е мнението на бизнеса за положителната дейност на медиите за борбата със сивата икономика и корупцията - там над 40 на сто виждат тяхната важна роля.

На въпроса дали има различно поднасяне на дадена новина или събитие (според собственика на медията), само 5 на сто от фирмите, смятат, че медиите са балансирани в позициите си и няма различно отразяване на теми. Почти 60 на сто смятат, че медиите у нас отразяват едностранчиво новините, а около 35 на сто, че нарочно медиите не представят дадени новини.

В анкетата има и критики към медиите, че търсят лесното написване на материал и то срещу заплащане от тези, които го поръчват, без да влизат в детайли и да разследват и анализират информацията. Бизнесът гледа критично и на материали от медии, от които не може да се разбере кой журналист е работил по темата.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
1301 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
Make

2017.10.16 | 15:09

1
Язе па сметам дека они само пречат!

Добави коментар

Водещи новини