Българин откри част от изгубената планета

• 05 април 2017 09:18

Българин откри част от изгубената планета
© Getty Images

Българският учен Галин Борисов откри част от стара изгубена планета до Марс. Група учени от целия свят забелязват с помощта на телескоп, че Троянският астероид е от същия материал като изчезналата планета съсед на червената планета, пише в. "Телеграф".

Троянските астероиди съществуват още от самото начало на слънчевата система. По последни сведения около 6000 троянци са засечени в орбитата на Юпитер и около 10 в тази на Нептун.

Първият троянец в орбитата на Марс е забелязан още преди 25 години. Около 9 от тези сателита са с доказано различна структура и повърхност от всеки друг астероид в нашата система. Този тип скали са направени от минерала оливин, който образува големи предмети, устойчиви на изключително високи температури и налягане. Екипът учени от Арманската обсерватория, Северна Ирландия, ръководени от нашенеца Галин Борисов и неговия колега Апостолос Христо, са убедени в това, че скалата, която обикаля системата, е останка от изчезналата планета близо до Марс. И двамата учени застават зад теорията за живот на червената планета.

Novini.bg