Учени откриха предшественици на ''хобитите'' на 700 000 години

• 09 юни 2016 16:17

Учени откриха предшественици на ''хобитите'' на 700 000 години

Неочаквано продължение има историята на изкопаемите хобити, намерени на остров Флорес в Индонезия - наблизо са открити останките на техни предци, които може да са били дори по-малки по размер и са живели преди стотици хиляди години, пише nauka.offnews.bg.

Новите открития са описани в две публикации в Nature - едната, описваща вкаменелостите и втора, документираща тяхното датиране.

Когато вкаменелостите на малките хора от остров Флорес в Индонезия се появиха за първи път през 2003 г., те предизвикаха сензация в научния свят. С височината си само от 1,1 метра, те бързо придобиха прякора "хобити" и напълно промениха всичко, което си мислехме, че знаем за човешката еволюция. Но дали тези останки са древен човешки вид или са може би просто хора, със симптоми на Даун или микроцефалия?

С оскъдните, намерени досега, доказателства за древните хоминиди на Флорес, бе невъзможно да се направят окончателни заключения. Досега. Изследователите обявиха откриването и анализа на друг набор от фосили на острова, датирани сега от преди 700 000 години и което е много важно - те също са от малките хора. Това показва, че малките хоминини, известни като Хомо флоресиенсис (Homo floresiensis), имат дълга еволюционна история и че са придобили своя миниатюрен ръст не дълго след пристигането си на острова.

Новите фосили са открити през 2014 г. на място, известно като Мата Менге (Mata Menge), на около 70 км разстояние от мястото, където са намерени за първи път фосили на Homo floresiensis - пещерата Лианг Буа (Liang Bua). Това е важно, защото показва, че намерените фосили в Лианг Буа не са изолиран пример, а част от дългата история на заселването на Флорес.

Проучването на анатомичната структура на най-добре запазените останки на жена на 30 години (наречена Фло) показват, че няма много общо между малките хора от остров Флорес и съвременните хора. Черепът й е четири пъти по-малък от този на Хомо сапиенс, от там мозъкът им има обем от 400 см2, а на съвременния човек е 1000 - 1850 см2.

Отделните кости по форма или съотношението приличат на Хомо еректус, ergaster и дори Australopithecus. Изглежда, че "хобитите" не са свързани родословно с хората, еволюирали в Африка, а с тези еволюирали в Азия, известни с имената Явайски и Пекински човек.

Зъбите със сигурност не приличат на тези на Хомо сапиенс, което опровергава теорията, че хобитите са някакви деформирани съвременни хора, а не нов вид. Зъбите също така не са като на най-ранните хора като Австралопитек и Хомо хабилис.

По морфологията на зъбите, учените са успели да определят, че хобитите Флорес е най-вероятно да са произлезли от друг древен човешки вид, често срещан в Азия, Хомо еректус. Това има дълбоки последствия за нас като вид, защото предполага, че нашата еволюция е била много по-разнопосочна, отколкото сме си представяли.

Фосил на челюст на малък човек, живял преди 700 000 години, открит на индонезийския остров Флорес. Смята се, че е пряк предшественик на хобитите от Флорес, човешки вид от преди около 50 000 години.

"Доказателствата от Флорес показват, че еволюцията на нашия род, не е непременно еднопосочна", обяснява Юсуке Кайфу (Yousuke Kaifu), който анализира вкаменелостите. "Човешкото многообразие може би е много по-голямо, отколкото някога сме си представяли".

"Ние сме уверени, че ще намерим още материал, а аз вярвам, че след време ще можем да направим окончателно заключение за таксономията за този хоминид. Но до този момент, се обзалагаме, че това е един много ранен пример за Homo floresiensis".

Хобитите са съществували в продължение на много години. На Флорес има каменни сечива от преди 1 милион години. Смята се обаче, че хобитите са изчезнали преди около 13 000 години, но съдбата им е толкова загадъчна като тази на неандерталците.

Novini.bg

100 %

2016.06.10 | 13:33

Това са прародителите на перхидроления хобит Волен Сидеров.

2016.06.10 | 13:33

ама верно се е оцъклил като Волен

2016.06.10 | 13:32

Малииии, ето от къде са дошли седерасите през 1989 година в софия и са досущ като днешните дрогирани обратни евроатлантици в софия.