Животът може да се зародил под повърхността на Земята

• 11 декември 2013 14:57

Животът може да се зародил под повърхността на Земята

Не сме дошли от Космоса с астероиди, нито пък сме произлезли от маймуните. Животът, оказва се, може да се зародил под повърхността на Земята.

Свидетелство за това открити микроби, които живеят и се възпроизвеждат на 5 км под повърхността, съобщи inews.bg, позовавайки се на в. Daily Mail.

Откритието насочва, че животът може да е възникнал под земята преди 3,5 милиарда години и тези микроби да са оцелели изолирани от повърхността досега. Още по-забележително е, че тези живи форми са общност от сходни генетично индивиди, които живеят разделени от огромни разстояния.

Учените откриха такива микроби в скали дълбоко под Северна Америка, Европа и Азия. Те приличат много на мостри, получени от минна шахта в района на Йоханесбург. Как тези микроби са се разпространили толкова далече, не е ясно. Това показва, че микробите са еволюирали от общ предшественик, живял по времето, когато на Земята е възниквал животът.

Тези микроорганизми извличат енергия не от слънчевата светлина, а от водород и метан. Водород в природата се образува чрез серпентинизация, когато вода се сблъска с минерала оливин под налягане. Скалата тогава поглъща повечето кислородни атоми и оливинът се превръща в серпентин.

Откритието противоречи на теориите, че животът на Земята се е появил в "първична супа" от езера и морета преди 3,8 милиарда до 3,5 милиарда години, задействан от някаква форма на енергия, така че да се получат аминокиселини - градивните блокчета на протеините.

Един от проблемите в този сценарий е, че по онова време повърхността на планетата ни е била подложена на силна ултравиолетова радиация, която бързо би разрушила сложни молекули. На дълбоки места обаче средата би била по-благоприятна, каза Мат Шренк от университета на Мичиган, цитиран от БТА.

Флора

2013.12.13 | 19:49

Хората, които вярва в това трябва да са много наивни, да смяташ че ти самият си произлизаш от нищото, от маймуните или от "първична супа" . Смешно е! По тази логика мога да кажа. че компютъра произлиза от някаква "първична супа" .....хората са мноооого по сложно устроени. Със сигурност човека трябва да е създаден от нещо много по мъдро, с много по висш интелект от нашият и това е Господ Бог!!! Той дори ни оставя словото си Библията , в която ни дава сведения как сме създадени и ни дава частица от неговата мъдрост описана там, за да живеем по добре на тази земя.

2013.12.13 | 19:52

Къде е тази "частица от неговата мъдрост описана там"?!?

2013.12.13 | 19:50

Със сигурност си женски мозък,със 100гр по-малъко от човешкият.

много сте тъпи ( от 1 до 6) без грам мозък