Кафето понякога e по - полезно от плодовете

923
22.02.2012 | 14:44

Еднакво полезни са и кафето със и това без кофеин

 

След анализ на влиянието върху човешкия организъм на различни храни (в това число плодове, зеленчуци и ядки), учени установиха, че ползата от тях е значително по-малка, отколкото 1-2 чаши кафе.

“Антиоксидантите, съдържащи се в тази напитка,
са способни да се противопоставят на заболявания като диабет и успешно да се борят със свободните радикали, разрушаващи структурата на клетките”, твърдят авторите на публикацията в Journal of the American Board of Family Medicine.

  



Антиоксидантите са природни или идентични природни съединения, възпрепятстващи окисляването на активните химичн съединения в клетките на организма, което намалява риска от развитието на различни заболявания, в това число свързаните с действието на химическите, физическите, радиационните, бактериологичните и други фактори на околната среда.

Интересен е още един факт от публикуваното изследване - че еднакво полезни са и кафето със и това без кофеин.

Според статистическите данни ежедневно възрастният човек употребява средно 1299 мг антиоксиданти от кафето (изпивайки средно 1.64 чаши кафе). Най-близкият негов “съперник” е чаят, в една чаша от който се съдържат 294 мг, следван от бананите (76 мг), зрелият боб (72 мг) и царевицата (48 мг).

Учените посочват и препоръчителната дневна норма кафе - чаша и половина и предупреждават, че то не бива да замества останалите необходими за организма продукти.


Това не е първото изследване в полза на кафето. Преди време японски учени доказаха, че една чаша кафе дневно намалява риска от заболявания като рак на черния дроб, болестта на Паркинсон и някои от разновидностите на диабета.

Едновременно с това специалистите са единодушни, че прекомерната употреба може да доведе до възникването на сърдечни заболявания, безсъние и високо кръвно налягане, предаде zdrave.bg

Автор:
Борислава Замфирова
0
Добави коментар
Сподели Разпечатай Изпрати
Добави Коментар
Екипът на Novini.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.

В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Спасиха родено в шестия месец бебе

Спасиха родено в шестия месец бебе 18.05.2012 | 17:24
Когато малкият Борис достигне 1800 грама тегло, ще бъде изведен от кувьоза

Малката Марина се прибира вкъщи

Малката Марина се прибира вкъщи 18.05.2012 | 16:53
Бащата на пострадалото момиченце разказа, че състоянието на Марина е добро и тя вече ходи с патерици

Правят спешно нова клинична пътека след случая с бременната Станислава

Правят спешно нова клинична пътека след случая с бременната Станислава 18.05.2012 | 13:45
Десислава Атанасова бе категорична, че ще бъде изработен алгоритъм за клинична пътека, за да може това лечение да са заплаща от Здравната каса.

До дни извеждат бременната Станислава от реанимацията

До дни извеждат бременната Станислава от реанимацията 18.05.2012 | 11:24
27-годишната жена вече говори и е в пълно съзнание

Лекарска грешка констатира проверка в Спешна помощ

Лекарска грешка констатира проверка в Спешна помощ 17.05.2012 | 17:51
52-годишната жена, която почина в линейка на път от Своге до София, не е била придружавана от дежурния лекар

Подобрява се състоянието на бременната варненка с двата инсулта

Подобрява се състоянието на бременната варненка с двата инсулта 17.05.2012 | 15:47
Станислава вече говори, макар и малко, казва баща й
още