НАСА откри изгубен космически кораб в орбита около Луната

• 13 март 2017 13:52

НАСА откри изгубен космически кораб в орбита около Луната
© Gettyimages

НАСА откри индийски космически кораб, загубил контакт със Земята преди почти осем години. Обектът е бил открит в орбита около Луната, съобщи сайтът "Гизмодо".

През 2009 г. Индия загуби контакт с първия си космически апарат, който обикаля около Луната - Chandrayaan-1. От тогава съдбата му се смяташе за неизвестна. Екип от учени на НАСА обаче е разработил нова технология, чрез която е успял да открие загубения апарат, съобщи космическата агенция.

Chandrayaan-1 е много малък куб с около 1.5 метра дължина на всяка страна. Позицията му не е известна от август 2009 г., когато е бил последният контакт с него.

Учените са използвали 70-метрова радарна антена в един от полигоните на НАСА в Калифорния. Чрез него те са изпратили лъчи микровълни до Луната. Отразените вълни след това са били приети от 100-метровия телескоп "Green Bank" в Западна Вирджиния.

Мая Йорданова

Гагарин

2017.03.29 | 16:58

Между космически апарат и космически кораб има много малка разлика, но все пак толкова съществена, че не може да се замества едното с другото!
Крум Усаински-Крупник

2017.03.29 | 16:58

Цървули!!!САЩ са най-развитата технологично нация!!!Могат да открият всичко!!!Това са професионалисти,а не някакви алкохолизирани идиоти!!!