BMW ще добавят реалност, за да си купите i

  • 05 януари 2017 13:10

  • 2765
  • 0
BMW ще добавят реалност, за да си купите i
©

В 21 век клиентът може да стигне до един продукт по много начини. Благодарение на интернет всичко е на няколко клика разстояние и не се налага нито да ставаш от компютъра и да ходиш до магазина, нито да имаш истински пари в джоба си. Можеш да натиснеш "купи" на всичко от лаптопа, таблета или телефона, да го платиш с виртуалната си кредитна карта и след малко да е на вратата ти. Всъщност, почти всичко. Пред автомобилната индустрия все още стои въпросът "как ще изглеждат продажбите на коли в бъдеще".

BMW i е първата автомобилна марка в света, която от днес в рамките на пилотен проект предлага на клиентите си интерактивно 3D изживяване с добавена реалност (augmented reality) от своите продукти. Чрез използване на Tango, смартфон технология за добавена реалност на Google, клиентите могат да се насладят на своето перфектно BMW i3 или i8 като интерактивна визуализация в реален размер.

"Нашите автомобили са емоционални продукти, и за да можем да предадем тази емоция, вие трябва да я преживеете“, казва Андреа Кастроново, Вицепрезидент Продажбена и бъдеща ритейл стратегия в BMW Group.

В началото пилотният проект стартира при двуцифрен брой дилъри, при които ограничен брой продуктови консултанти ще разполагат с потребителско мобилно устройство, което е съвместимо с Tango. Благодарение на устройството, те ще могат да помогнат на потребителите да визуализират и преживеят продуктите на BMW i като използват добавената реалност за създаването на 3D изображение, което може да се разгледа интерактивно: клиентът може да отвори вратите или багажника и дори да се "качи" в автомобила, за да разгледа интериора по-подробно.

Качеството на генерираните изображения е удивително близко до реалността. "При първите ни тестове наблюдавахме как хората се навеждат, за да се "качат" в автомобила, сякаш наистина има рамка на вратата, в която биха могли да си ударят главата", спомня си Андреа Кастроново.

BMW i е първата автомобилна марка, която използва Tango за подобно интерактивно изживяване за клиентите. "BMW i е иновативният връх в рамките на BMW Group и поради това е особено подходящо за тестване на този нов инструмент за клиентите и продажбите в рамките на един пилотен проект", казва Щефан Бирман, Ръководите Иновации при продажбите на BMW i в BMW Group. Приложението BMW i Visualiser е най-новата иновация в рамките на програмата на BMW Group по отношение на бъдещото оформление на ритейл зоните, която стартира преди около 3 години и от тогава значително промени изживяването на клиентите при покупката на автомобил. Много от важните елементи на бъдещото оформление на ритейл зоните като продуктовите консултанти или устройството за виртуално продуктово презентиране, например, поставиха нови стандарти в бранша.

BMW i Visualiser е разработено и създадено от Accenture като изображенията на BMW i автомобилите са интегрирани в приложение, което използва технологията Tango. BMW i Visualiser позволява на клиентите да се насладят на автомобила по новаторски, интерактивен начин. Заложени са функции като, например, отваряне на вратите или включване на осветлението. За да може изживяването за клиентите да бъде колкото се може по-интуитивно и в същото време максимално лесно, приложението съвсем целенасочено не е разработено като пълен конфигуратор на автомобила, а като инструмент за визуализиране, при който цветовете на интериора и екстериора, както и джантите, да могат да бъдат сменяни с докосване на екрана. След приключване на визуализацията клиентът може да запамети данните, респективно, да ги сподели с трети лица, например дилърите на BMW i, чрез социалните медии, емайл или чрез QR код.

След успешното приключване на пилотния проект е планирано приложението да се предлага в Google Play, така че клиентите със съвместими с Tango устройства да могат да го изтеглят отвсякъде и по всяко време. "Вярваме, че през следващите години преобладаващата част от премиум устройствата с операционна система Android ще са съвместими с Tango. Добавената реалност има огромен потенциал за ритейл търговията; тепърва започваме да я разработваме, казва Ерик Джонсен.

Последвайте канала на

Веселина Кирова
2765 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини