МОН подобрява образованието в сътрудничество с общините

  • 07 октомври 2016 10:23

  • 1970
  • 0
МОН подобрява образованието в сътрудничество с общините
© МОН

Министерство на образованието и науката и общините работим в много тясно сътрудничество във връзка с прилагането на новия Закон за предучилищното и училищно образование и Закона за професионалното образование. Това заяви вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена КуневаМеглена Кунева Меглена Кунева е български политик, първи европейски комисар от България. Кунева е родена на 22, която участва в откриването на годишната среща на местните власти в Албена.

Срещата се организира от Националното сдружение на общините.

"В постоянен контакт сме с кметовете и министерството ще продължи да оказва подкрепа на общинските училища", каза Кунева.

Тя призова за професионалното образование да се работи заедно с бизнеса. И даде пример как с пловдивския кмет инж. Иван Тотев е са работили по пилотен проект за обучението на кадри за нуждите на местния бизнес и Тракия икономическа зона. По отношение на реформата, министър Кунева обясни, че всяка община трябва да прави регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие. Заварените към влизането в сила на закона основни училища могат да се преобразуват в обединени училища след анализ и становище на регионалното управление на образованието и решение на съответния общински съвет. Предложенията за откриване, преобразуване и закриване на държавните и общинските училища, както и на държавните и общинските центрове за специална образователна подкрепа, на ученическите общежития и на астрономическите обсерватории се внасят в срок до 31 май и се разглеждат за следващата учебна година.

Общините трябва да изготвят списък на децата, които следва да постъпят в групи за предучилищна подготовка и в I клас, и го изпращат в срок до 1 март в училищата и детските градини на тяхната територията. В срок до 15 септември училището изпраща в съответната община сведение за децата, записани в предучилищна група и в I клас към момента. До 30 септември общините осъществяват дейности по установяване на причините за непостъпване в І клас на ученици от приложения списък. За осъществяване на приема в I клас за всяко населено място с повече от едно училище, общините разработват система за прием, в която водещ критерий е близостта на училището до настоящ адрес на родителите/настойниците и/или най-краткото време за достигане до училището.

"Преминаването на училищата от държавни в общински доближава гимназиите, и най-вече професионалните, до бизнеса и подпомага регионалното развитие", подчерта министър Кунева.

"Това не е преобразуване, а промяна във финансиращия орган. Министерството на образованието и науката провежда трайна политика, насочена към децентрализация на отговорностите по отношение на училищата. Логиката е много ясна – когато общината финансира, тя има много по-големи възможности да развива регионална политика, да търси връзки с местния бизнес, да влияе върху приема, да прави предложения за пренасочване на бройки от една в друга специалност. Бих искала да обърна внимание, че общинските училища имат допълнителни възможности за дофинансиране, когато алтернативата е закриване на паралелки и отпадане на професии и специалности", обясни тя.

Последвайте канала на

Борислава Бибиновска
1970 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини