-
27 юни 2016 09:03
- 3653
- 2
Интегрирането на захранващи устройства не отделящи въглеродни емисии по пътищата е много добра идея, която предизвиква значителен глобален интерес към тези технологии.
С цел да се отърве от транспортния сектор използващ изкопаеми горива до 2030 г., Швеция откри първата си електрифицирана магистрала, която ще работи тестово, като е възможно разрастване на мрежата в следващите години, пише "Монитор".
eHighway е транспортна система за електрически превозни средства, по която Siemens работи в продължение на няколко години. Нейното внедряване в Швеция ще покрие участък от два километра, част от обществен път на север от Стокхолм и ще работи за пробен период от две години целящ преминаването на страната към пътно превозна система без въглеродни емисии. Системата прилича на тази на електрически трамвай с захранващи кабели отгоре, които се свързват с автомобилите отдолу, за да им се осигури захранване.
Не само, че системата намалява потреблението на енергия на половина, но има и допълнително предимство, че намалява замърсяването на въздуха.
Проба е била направена с два дизелови хибридни камиона, които са създадени и модифицирани от Scania за работа със системата. За използването на eHighway е нужен пантограф, който да свързва кабелите отгоре с превозното средство. Пантографа е сгъваема рамка или рамене, които свързват електрическите трамваи, влакове или тролеи към източника за захранването им.
Тази връзка може да поддържа до скорост от 90 км/ч и позволява закачените превозни средства да търгуват с енергия. Ако камион се спуска надолу по стръмен наклон, например, тази енергия може да бъде акумулирана и върната обратно в системата, за да бъде използвана от други превозни средства, когато ускоряват. И тъй като камионите работят с хибридна задвижваща система, те могат да работят и като нормални превозни средства, след като те се откачат от захранващите кабели.
”До момента по-голямата част от стоките, превозвани в Швеция са движат по пътищата, но само малка част от стоките могат да бъдат преместени в други видове превоз”, казва Андерс Берндсон, главен стратег на Шведската Транспорта Администрация. „Ето защо ние трябва да освободи камионите от зависимостта им от изкопаеми горива, така че те да ни бъдат от полза и в бъдеще. Електрическите пътища предлагат тази възможност и са отлично допълнение към транспортната система.”
Последвайте канала на
Свързани новини
СЗО: Смогът убива 7 милиона души годишно
12 май 201610:54
Наднормено запрашаване на въздуха е измерено в пет града в страната
19 април 201616:17
От нефтокомбината в Бургас обясняват замърсяването на въздуха с рядко безветрие
01 април 201617:38
Закриват спирката в тунела на НДК
01 април 201616:59
Попокатепетъл изригна (видео)
28 март 201610:15
Близо 37% от българите избягват найлоновите торбички
26 март 201621:14
Делхи затвори за 3 дни училищата заради смог
06 ноември 201615:48
Кирил Котев сменя Гонзо в БФС
Стоичков: Оптимист съм! Виждам България един ден да се върне на голямо първенство
efbet Лига изпревари първенството на Саудитска Арабия в престижна класация
Виляреал се интересува от Якуб Пьотровски
Интерес от чужбина към Пламен Андреев
Тенисистка номер 1 на Румъния пред Sportal.bg: Пиронкова беше толкова добра
Коментари 2
Добави2016.06.29 | 20:32
Добави коментар
Водещи новини
Президентът ще връчи третия мандат на ИТН
28 март 202408:03
Тома Биков: Ако ИТН върнат мандата веднага, избори би могло да има и на 2 юни
28 март 202409:00
Деница Сачева: Нулева е възможността Росен Желязков да е служебен премиер
28 март 202408:23
Мирослав Иванов: Службите и "мястото на ДПС за регулаторите"- спънката за общ кабинет
28 март 202410:19
Никола Минчев: Не е изключено управление ГЕРБ - ДПС
28 март 202408:20
Бивш конституционен съдия разкри какви са стъпките пред Радев за правителство
28 март 202407:48
Проф. Христова с информация за грипа и коклюша
28 март 202407:43
Бомбена заплаха и в Съдебната палата в София
28 март 202409:25
Заплаха за бомба в Софийския университет
28 март 202408:47
2016.07.02 | 13:27