Астрономи откриха комета без опашка

• 04 май 2016 13:31

Астрономи откриха комета без опашка
© ESO

Астрономи откриха уникална комета без опашка. Съставът ѝ може да даде отговори на много въпроси за възникването и еволюцията на Слънчевата система, твърдят учените в публикация от петък в списание Science Advances.

Кръстена още "Манкс" (по наименованието на известни безопашати котки от остров Ман), тя е съставена от скали, каквито се намират на Земята. Повечето комети са от лед и други замръзнали елементи и са се формирали в мрачните и студени дълбини на Слънчевата система. С наближаването на Слънцето зад тях се извиват дълги и ярки "опашки"от изпаряването на съставящите ги материали.

Учените допускат, че тази комета се е появила в същия пояс като Земята, след което по някаква гравитационна причина е била "запокитена" към периферията, докато планетите са заемали позициите си около звездата.

Сега въпросът е колко подобни Манкс комети има и как с тях ще се помогне в спора как и кога Слънчевата система е придобила сегашната си форма.

"Според това колко ще открием, ще имаме отговор на въпроса дали гигантските планети са "танцували" из Слънчевата система, когато са били млади, или спокойно са се установявали без да мърдат много насам-натам", казва Оливие Ено. Той е един от авторите на статията и работи като астроном в разположената в Германия Южноевропейска обсерватория.

Новата комета, известна като C/2014 S3, е открита през 2014 г. от мрежата телескопи Pan-STARRS, издирваща бързо движещи се комети, астероиди и други небесни тела.

Novini.bg

Някой си

2016.05.05 | 03:25

Комета от скали!? ... Т.е. открили са астероид? Тия учени са велики.