Астрофизикът проф. Лъчезар Филипов: Скорпиони може да оцелят на Марс

• 30 септември 2015 10:51

Астрофизикът проф. Лъчезар Филипов: Скорпиони може да оцелят на Марс
© Getty Images

След разкритието, че има вода на Марс, българският професор от Института по космически изследвания към БАН Лъчезар Филипов е категоричен, че съществува и извънземен живот.

Според него, дадената пресконференция на НАСА, на която беше съобщено пред света, че на Марс е имало течаща вода и дори цял океан, е била по-скоро, за да се се отклони вниманието на хората от Общото събрание на ООН в Ню Йорк на което присъстваха руския президент Владимир Путин и президентът на САЩ Барак Обама.

Това е голямо откритие, но не е велико. Велико ще бъде, когато се открие живот на Червената планета и намерим една бактерия, която е оцеляла, коментира професорът пред в. "Телеграф".

Преди 30-40 години беше проведен един експеримент в лаборатория на НАСА, където бяха създадени същата атмосфера, температура, радиация и т.н., т.е. условия, подобни на Марс. Там бяха поставени различни организми от нашата планета. Започнаха от плодове и зеленчуци. Оказа се, че зелето и краставиците могат да растат там, тъй като има много азот в атмосферата. След това бяха поставени различни животинки в тази лаборатория. Оказа се, че гущерите, скорпионите и земноводните оцеляват, защото са силно устойчиви на радиация. Това означава, че точно тези животни, които са включени е експеримента, могат да оцелеят и на Червената планета. Даже те придобиват гигантски размери, защото там се стимулира растежът, т.е ако занесем на Марс скорпиони, след 100 г. може да намерим гигантски екземпляри.

Истината е, че ние не отиваме да проучваме Марс от любопитство, ние отиваме с цел. Ако ние съсипем Земята, трябва да има къде да се пренесем. В момента сме като охлюв без черупка. Хората не осъзнават, че режат собствения клон, разхищавайки ресурсите на планетата, заяви проф. Филипов.

Novini.bg

Think

2015.09.30 | 22:22

Хахаха. Тоя кретен ще ме убие от смях. "На Марс нямало метали". Бахти тъпото същество! Марс е почти 1:1 като земята. Има течно метално ядро, мантия и кора, тъп невеж!

2015.09.30 | 16:04

ДА НА МАРС ИМА ВОДА. ВОДАТА Е ЛЕК ЕЛЕМЕНТ И Я ИМА НА ВСИЧКИ ПЛАНЕТИ СЛЕД ЗЕМЯТА. ТОВА Е ОТДАВНА ИЗВЕСТНО.

2015.09.30 | 12:55

Затова пък на Марс няма метали, което прави колонизирането безмислено.