1 милион пътници се отказаха от БДЖ

  • 29 август 2015 07:54

  • 2765
  • 5
1 милион пътници се отказаха от БДЖ
© Булфото

Само в последната година над 1 милион пътници се отказаха от услугите на БДЖ, сочат данните на Националния статистически институт (НСИ). Намалението е с 9%, информира "Труд".

През април - юни 2015 г., когато традиционно пътуванията се увеличават, железниците са превозили с 489 000, или със 7,6% по-малко хора, отколкото през същото тримесечие на 2014 г. За цялото първо полугодие на 2015 г. с влак са пътували 11,3 млн. души, което е с над 1 млн. по-малко спрямо същия период на 2014 г. А в сравнение с 2006 г. броят на пътниците през януари-юни се е свил с 6 млн., което означава, че за 10 години БДЖ е загубила 35% от клиентите си.

Основни причини за намаляващия брой пътници са ремонтите на жп линиите, които променят маршрути, и лошото качество на услугата. Според данните в докладите за дейността на държавната компания през първото шестмесечие 13% от влаковете са закъснявали, а нарушенията, свързани с лоши хигиенни условия, се увеличават с 22%.

В същото време пътуващите с автобуси стават все повече. През второто тримесечие на 2015 г. с рейсове са пътували над 109 млн. души - ръст от 1,2% спрямо същия период на миналата година.

Общо 115,4 млн. пътници са използвали автобус или влак през второто тримесечие на тази година. Пазарният дял на БДЖ се е свил до нищожните 5,1%.
Използващите градски електротранспорт (трамваи, тролейбуси и метро) са намалели с 2,8% до 61,8 млн. души през периода април - юни.

Последвайте канала на

Десислава Станева
2765 5

Свързани новини

Коментари 5

Добави коментар

2015.10.05 | 16:23

5
Нормално. Кой нормален човек, ще се вози на возила от началото на миналия век, освен екстремни спортисти.

2015.10.05 | 16:23

4
Ами те основната част пътуват безплатно, това са бдж служители и бдж пенсионери и тук там някой извън системата ,който си е плюл на живота

2015.10.05 | 16:23

3
В нормалните държави се развива железопътния транспорт като евтин и безопасен но не и в ненормална България където развиват автобусния и камионен транспорт .Преди камионите се качваха на вагони(един влак може да качи 22 камиона ) с цел освобождаване на пътища и магистрали и опазването им от разрушаване на настилката.
FM

2015.09.22 | 12:48

2
Винаги като пътувам извън Варна, съм предпочитал БДЖ. А с Лекия си автомобил отивам там където няма ЖП Гара или спирка. За междуградски Автобус , Не, Мерси, Благодаря.

2015.08.30 | 16:19

1
НАЛИ ЗНАЕТЕ ЧЕ ЗА НЕВЕРНИ ДАННИ И КЛЕВЕТИ ПОДЛЕЖИТЕ НА СЪДЕБНО ПРЕСЛЕДВАНЕ? ДА НЕ СТАНЕТЕ СПОНСОРИ НА БДЖ

Добави коментар

Водещи новини