Учен: Смъртта не съществува

• 03 май 2015 16:36

Учен: Смъртта не съществува

„Космическата“ хипотеза на професор Робърт Ланза (Robert Lanza) разказва за паралелни светове, в които животът не свършва със смъртта на тялото. Идеите на Ланза са изложени в книгата „Биоцентризъм: животът и съзнанието – ключове към разбирането на истинската природа на Вселената“ (Biocentrism: How Life and Consciousness are the Keys to Understanding the True Nature of the Universe).

Книгата съдържа твърдения, че животът продължава вечно, макар и на друго място, пише "МегаВселена".

Робърт Ланза е професор в университета Уейк Форест, специалист по регенеративна медицина и научен ръководител на компанията Advanced Cell Technology. Той е известен и с изследванията си в областта на стволовите клетки, има няколко успешни експеримента по клониране на изчезващи видове животни.

Допреди няколко години ученият се увличал от физика, квантова механика и астрофизика. От тази странна смес се родила теорията на така наречения нов биоцентризъм, чийто проповедник станал професорът.

Според биоцентризма смърт няма. Тя е илюзия, която възниква в съзнанието на хората, тъй като хората се отъждествяват с тялото си и знаят, че тялото рано или късно умира. Затова е логично да си мислят, че умират заедно с него.

Всъщност съзнанието съществува извън времето и пространството и може да се намира както в човешкото тяло, така и извън него. Това добре се вписва в основите на квантовата механика, според която една частица може да се окаже и тук, и там, а някое събитие да се развива по няколко – понякога безкрайно много – варианта.

Ланза вярва, че съществуват множество вселени. В тях се реализират всички вероятни варианти на развитието на събитията. В една вселена тялото е загинало, а в друго продължава да живее, вземайки съзнанието, изтекло в тази вселена.

С други думи, умиращият, минавайки през прословутия тунел, се оказва не в рая или ада, а в свят, в който е живял. И така – до безкрайност.

„Съзнанието е като енергия. Не изчезва и не може да бъде унищожено“, казва Ланза.

Някои напълно обсебени биоцентристи направо смятат, че материалният свят не съществува, а само негов виртуален образ, генериран от съзнанието. Или че светът все пак си съществува, но в този вид, в който ни позволяват да го видим и усетим нашите сетивни органи. Ако имахме други сетивни органи, то бихме виждали съвсем различни неща.

Ланза вярва в реалността, но я смята за процес, който изисква участие на съзнанието, тъй като човек едновременно е и наблюдател, и творец.

Обнадеждаващата, но доста спорна теория на Ланза има много неволни привърженици – не само простосмъртни, желаещи да живеят вечно, но и известни учени. Това са физиците и астрофизиците, разсъждаващи за паралелните светове, тоест които смятат, че вселените са много.

Мегавселена, или Мултивселена – така се нарича научната концепция, която те отстояват. И според нея няма физични закони, които да забраняват съществуването на други вселени.

Първи за паралелните светове споменава през 1895 г. писателят Хърбърт Уелс в разказа „Вратата в стената“. 62 години по-късно идеята му развива в докторската си дисертация Хю Еверет. Нейната същина гласи: във всеки миг Вселената се разделя на безкрайно количество себеподобни. И още в следващия миг тези „новородени“ вселени се разделят точно по същия начин.

В някои от тези светове съществувате вие. В един четете тази статия, пътувате в градския транспорт, в друг лежите на дивана и гледате телевизия.

„Импулс към размножаването на световете са нашите постъпки – обяснява Еверет. – Стига да направим някой избор и в миг от една вселена се получават две с различни варианти на съдбата.“

През 80-те години теорията на множествените светове е развита от Андрей Линде – професор по физика от Станфордския университет с руски произход.

„Космосът – разказвал Линде – се състои от много балончета, които дават началото на същите балончета, а те на свой ред раждат подобни балончета в още по-големи количества и така до безкрайност.“ Тези мехурчета са разнесени из пространството и не чувстват взаимното си присъствие, но всички те са част от един и същи физически свят.

Физикът теоретик Лаура Мерсини-Хътън от университета на Северна Каролина и колегите ѝ доказват, че аномалиите на микровълновия фон са възникнали поради това, че върху нашата Вселена оказват влияние други вселени.

Според учените дупките и прорезите – „синините“, както ги наричат, са възникнали от непосредствени удари на съседни вселени по нашата. Физиците смятат, че вселените възникват буквално като мехурчета в кипяща течност. А когато възникват, се сблъскват и отскачат една от друга, оставяйки следи.

И така – оказва се, че местата, където може да отлети нашата душа според теорията на биоцентризма, са много. А съществува ли самата душа?

В съществуването на вечна душа не се съмнява проф. Стюарт Хамероф от отделението по анестезиология и психология на Аризонския университет и директор на Центъра по изучаване на съзнанието. Той твърди, че е открил доказателства, че съзнанието на човека не изчезва след смъртта.

Според Хамероф човешкият мозък е съвършен квантов компютър, а душата, или съзнанието, е информация, натрупана на квантово ниво. Тя не може да бъде унищожена. Но може да бъде прехвърлена.

Анестезиологът смята, че след като тялото загине, квантовата информация на съзнанието се слива с нашата Вселена и там съществува безкрайно дълго. А биоцентристът Ланза доказва, че тя отлита в друга вселена.

Сред привържениците на Хамероф е сър Роджър Пенроуз – известен британски физик и математик от Оксфордския университет, който също е открил в нашата Вселена следи от съприкосновения с други.

Заедно учените развиват квантова теория на съзнанието. И смятат, че са открили носителите на съзнанието – елементи, които приживе натрупват информацията, а след смъртта на тялото някъде я „извиват“.

Това са разположени в невроните белтъчни микротръбички (microtubules), които преди са изпълнявали скромната роля на арматура и транспортни вътреклетъчни канали.

Микротръбичките по структури са най-подходящи да бъдат носители на квантовите свойства на мозъка, тъй като те могат продължително време да съхраняват квантовите състояния. А умирайки в нашата Вселена, човек се премества в паралелна – по познатия тунел.

Novini.bg

роб на влаЗта

2015.06.16 | 08:45

Ученият на бесилото и да изследва другите светове .....................

2016.12.23 | 04:39

2015.12.13 | 20:33

Има смърт, но само на физическото тяло. Останалите тела са безсмъртни.

2015.06.16 | 08:46

За останалото не е доказано или отречено нищо.

2015.05.04 | 19:36

Добре де, откъде могат да ги знаят тези неща? Някой се е върнал от там или какво?
Философ Боко

2015.11.12 | 21:52

Това са само теории, някой се опитват да обяснят безсмъртието с безкрайността т.е. с наличие на много безброй вселени в които има абсолютно всичко дори и безброй двойници на нас.

2015.05.06 | 13:26

Естествено, нали ти казва, че може да си припкаш измежду световете, само забравя съществената подробност дали помниш нещо от предишния живот. Да, ама не.
Михаил

2015.11.12 | 21:52

Само да обясни ако обича, защо популацията на хората се увеличава с такива темпове, демек от къде идват новоизлюпените съзнания :)

2015.06.16 | 08:44

Е, как откъде, от друг паралелен свят, където са измряли.

2015.05.06 | 13:25

Много просто!Новите същества идват от секса?Нали така бе бате?

2015.11.12 | 21:51

Демек, значи, не се бойте, ако утре треснат 100-200 атомни бомби. Просто ще се преселим в друга паралелна вселена и там като треснат 100-200 атомни бомби, ще се преселим в трета вселена и там като...

2015.06.19 | 09:06

Ужас! Умираш, прераждаш се в друга вселена, и там - Бат Бойко президент. Кошмар,
зрител

2015.05.04 | 19:35

Умираш, прераждаш се в друга Вселена, а там - пак тролове ръсят тъпизми... Кошмар!

Няма смърт няма хахаха

2015.05.04 | 15:05

Няма,но никак не е смешно.

Бла, бла ...
Emil Minchew

2015.06.16 | 08:44

bratle spored men kato umresh prosto umirash i ti ne znaesh kwo stava seedno sanuwash i twa e. Nit ima paralelni svetove nito puk gospod spored men

2015.06.16 | 08:45

То, ако сънуваш ще е добре, ама се съмнявам и в това.
AJ4A

2015.06.16 | 08:45

На теб Господ не ти трябва, че си имаш ............ другаря Путин, хахаха!!!! ЖАЛКИ, ОГРАНИЧЕНИ И ОСАКАТЕНИ НА ВСЯКА ЕДНА ТЕМА ............ БОЛШЕВИШКИ ОЛИГОФРЕНИ!!!! Абе, изрод, знаеш ли какво е Великден, знаеш ли какво е да празнуваш Коледа?????
волена ЯЛОВАТА МАСТИЯ НА ДОГАН