Обществените медии могат да се финансират с повече реклами, смятат от КЗК

  • 27 март 2015 14:48

  • 932
  • 3
Обществените медии могат да се финансират с повече реклами, смятат от КЗК
©

Комисията за защита на конкуренцията извърши оценка за съответствие с правилата на конкуренцията на правната уредба на общото времетраене на рекламата в Българската национална телевизия и Българското национално радио.

Производството е образувано по инициатива на самата Комисия след сигнал на Българската асоциация на рекламодателите, съобщиха от КЗК.

КЗК изразява принципното становище, че предвид фактическото нефункциониране на предвиденото в ЗРТ финансиране от фонд „Радио и телевизия“, както и при условие че държавната субсидия е недостатъчна за изпълнението на обществените функции на БНТ и БНР, е налице необходимост от допълнително финансиране на обществените медии от други източници, например чрез излъчване на реклами.

Комисията е на мнение обаче, че позволеното рекламно време на БНТ и БНР следва да бъде ограничено спрямо рекламното време на търговските доставчици на медийни услуги, за да се избегне свръхкомпенсирането на обществените медии, което би могло да представлява нарушение на принципа на конкурентната неутралност и забранена държавна помощ.

Същевременно КЗК препоръчва въведените ограничения на рекламното време за БНТ и БНР да се преразглаждат периодично, така че да има гъвкавост за периоди, при които се установи недофинансиране чрез държавна субсидия.

КЗК предлага на компетентните държавни органи, разполагащи с право на законодателна инициатива, да въведат механизъм за обективен контрол по отношение на размера на необходимото финансиране, съотношението между държавна субсидия и допустимо за съответния период рекламно време за БНТ и БНР, както и ефективното разходване на държавната субсидия за изпълнение на обществените функции на двете медии, възложени им съгласно ЗРТ.

Този контрол би следвало да се извършва не от БНТ и БНР, а от компетентен държавен орган.

Последвайте канала на

932 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар

2015.03.27 | 15:55

3
Парите от ЦРУ малко ли ви са,че сега и реклама ще гледаме 24 часа? То и без това няма нищо свястно за гледане спорта е една от малкото теми които още привличат някакво внимание филмите са поне на 10г. или по-стари и всички са комедии, убийства и разни сериали за домакини които не са прочели една книга през живота си ако не броим религиозната литература!
Аспарух Лешников

2015.03.27 | 15:52

2
В обществените медии се дискутират теми които вълнуват местното общество докато у нас се въртят едни и същи формати тип Сървайвър и Биг Брадър за де би ли и нито едно предаване което да ни информира примерно за престъпността, за научни новости и т.н. ИД и тероризма, както и непрестанните убийства и изнасилвания са тема номер едно 25г. нон стоп!
7Hz

2015.03.27 | 15:49

1
Обществени медии няма в България! Тоя етикет го лепят на каквото им падне! Пример 73% от българите са русофили, а обществените ни медии непрестанно обливат българите русофили с помия, за руснаците да не говорим! Друг пример народа иска модерна индустрия и селско стопанство и малко чиновници, а вместо това се говори непрестанно само за фондове и туризъм, както и за увеличение на чиновниците и т.н.

Добави коментар

Водещи новини