-
26 март 2015 21:40
- 5964
- 7
Бързата реакция, интелектът и опитът на пилотите спасили от сигурна гибел пътниците в “Еърбъс” на “Луфтханза” преди 4 месеца, съобщава "24 часа".
На 5 ноември 2014 г. сутринта самолетът поема от Билбао, Испания, за Мюнхен със 109 души и екипаж. Той е версия A321 – същата като A320, но малко по-дълга и с още 40 места.
За 15 минути полет 1829 набира височина 9500 м. Тогава внезапно започва да пада към Земята с носа надолу - снижава се 915 метра със скорост 1220 м/мин. Машината е на автопилот.
Екипажът дава команди за издигане, но без ефект. Капитанът поема управлението и след 45 секунди инфарктни опити успява да спре снижението и самолетът се стабилизира в хоризонтален полет на 8300 м. Но борбата продължава, защото еърбъсът отново опитва да се снижи.
Рестартират двата бордови компютъра, но промяна няма. Пилотите се консултират със специалисти на Земята и разбират, че по време на изкачването два външни сензора са блокирали и дават нереално високи показатели. Това са датчиците за ъгъла на атака (наклона на самолета спрямо въздушния поток), които подават данни на бордовата компютърна система, контролираща самолета. Тя от своя страна реагира, като намалява височината на машината.
“Еърбъс” използва напълно компютризирана система на управление, наречена fly-by-wire. При нея командите на екипажа се вкарват в компютрите, които ги интерпретират и съобразно режима на полет ги предават на управляващите плоскости и двигателите. Пилотите на полет 1829 изключват блокиралите датчици, самолетът започва да се държи нормално и не опитва да се снижава. Машината на “Луфтханза” каца благополучно в Мюнхен.
Разследващите инспектори установяват, че датчиците са замръзнали при издигането, подават стари данни и заблуждават компютърната система. Тя снижава самолета и пилотите са безсилни. Спасява ги решението да изключат блокиралите сензори.
След този инцидент екипажите в “Луфтханза” преминават курс за опресняване на действията при отказ в компютризираната система на “Еърбъс А320”.
Последвайте канала на
Свързани новини
Андреас Лубиц бил "забавен, мил и възпитан млад човек"
26 март 201519:28
Шефът на Луфтханза: Това е най-ужасното събитие в историята на нашата компания
26 март 201517:11
Пилот за инцидента със самолета на Germanwings: Много трудно самолет може да не е управляем
25 март 201508:13
Стачката на пилотите от Луфтханза продължава трети ден
20 март 201508:06
"Звездите на Етър" 0:4 "Звездите на България" - гледайте на живо!
Гонзо: С Чеферин си казахме доста неща, трябва да решим проблема с хулиганството
Стоичков: Носталгия голяма! Краси първо ще ме пита от кой ще играе
Левски публикува финансов отчет за 2023 година
Официално: Чави продължава като треньор на Барселона
Чешки талант е първият опонент на Григор в Мадрид
Коментари 7
Добави2015.03.27 | 20:29
2015.03.27 | 20:03
2015.03.27 | 20:03
2015.03.27 | 20:03
2015.03.27 | 19:58
2015.03.27 | 19:58
Добави коментар
Водещи новини
Главчев: Отпускаме 250 млн. лв. за "Мини Марица-изток"
25 април 202418:08
Кирил Петков: Борисов е само комуникационен директор на Пеевски
25 април 202419:12
Румен Христов: Ако Борисов бъде излъчен и подкрепен за премиер, ще се справи
25 април 202418:43
Денков: Пеевски може да говори много неща, но той е доказано корумпираният
25 април 202417:50
Проф. Вълчев за отстраняването на Желязков: Показаха на Борисов и Пеевски, че не могат да правят всичко в тази държава
25 април 202417:53
Срещу 20 000 лв. - пуснаха двама от престъпната група на Динко от Ямбол
25 април 202416:38
Катастрофа край Стара Загора, четирима са ранени, сред тях и дете
25 април 202419:12
Брутална градушка удари Южна и Централна България, напълно унищожи реколта
25 април 202419:17
Испанските власти освободиха по погрешка най-издирвания наркобарон в Европа
25 април 202416:32
2015.03.28 | 19:15