Бош Групата повишава оборота и печалбата си

  • 25 февруари 2015 18:13

  • 1470
  • 0
Бош Групата повишава оборота и печалбата си
©

Според предварителните резултати за 2014 г. Група Бош е увеличила продажбите си с 6,2% до 48,9 млрд. евро.

След регулиране на ефекта от курсовите разлики, възлизащи на почти половин млрд. евро, ръстът на оборота е 7,2%.

През 2014 г. концернът подобри и печалбата си – EBIT достигна почти 3 млрд. евро или 6,1% от оборота. Тази стойност е с 1% по-висока в сравнение с 2013 г., след корекция на ефекта от еднократните и извънредните разходи.

„Въпреки затруднената икономическа конюнктура успяхме да постигнем бизнес целите си за 2014 г.“, подчерта д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH. „Иновативната ни стратегия се изплаща. Успехът на нашия бизнес през миналата година го доказа. През 2014 г. подобрихме пазарните си позиции и конкурентоспособността си в много области.“

С придобиването на BSH Hausgeräte GmbH и планираното пълно придобиване на ZF Lenksysteme GmbH Бош ще засили позициите си в перспективните бизнес сектори на свързаните сгради (концепцията „Умен дом”) и автоматизираното шофиране. Според предварителните резултати в Тихоокеанска Азия Бош постига ръст на продажбите в размер на 17%. С изравняване на курсовите разлики, ръстът е цели 20%. Оборотът в Северна Америка надхвърля с 8,6% миналогодишния, а без отрицателните курсови ефекти ръстът е почти двуцифрен. В Южна Америка продажбите леко са спаднали в сравнение с 2013 г., с изглаждане на курсовите разлики. Номинално спадът надхвърля 10%. Въпреки тежката икономическа конюнктура в Европа, оборотът на Бош в региона се е увеличил с 2%.


Към края на 2014 г. в Бош Групата работят 290 хил. служители или с 9100 повече отколкото през 2013 г.

Развитие на бизнеса през 2014 г. по сектори

През 2014 г. бизнес сектор „Автомобилни технологии“, с богатото си портфолио от компоненти, системи и услуги, отбелязва два пъти по-висок растеж от този на пазара. Оборотът на сектор „Енергийна и сградна техника” запазва миналогодишното си ниво. При „Потребителски стоки” Бош се радва на голям успех с професионалните си електроинструменти и измервателната техника. В „Индустриална техника” се отчита негативна динамика на оборота, но след изглаждане на ефекта от консолидацията през 2013 г., последните данни сочат лек плюс.


Оползотворяване на възможностите за бизнес и откриване на технологични решения

През следващите години Бош Групата възнамерява да се възползва от възможностите за бизнес, които се предоставят в областта на свързаността, автоматизацията, електрификацията, енергийната ефективност, както и на нововъзникващите пазари. „Стремим се да играем активна роля в оформянето на широкообхватните и дълбоки промени в нашето пазарно и технологично обкръжение и искаме да се подготвим за свързания свят“, обобщи Денер. Това засяга най-много бизнес сектор „Автомобилни технологии“. „Ние се виждаме в ролята на доставчик на технологиите за бъдещата мобилност. Тя е автоматизирана, свързана в мрежа и електрифицирана. За нея ще са необходими компоненти, системи, софтуер и услуги“, продължи Денер. „В комбинация с компетентността ни в системната интеграция, ние можем по-добре от която и да е друга компания да разработим иновативни решения за мобилност за нашите клиенти.“

Бош разчита много и на местния опит в развоя на нововъзникващите пазари. „И през 2015 г. иновациите ще бъдат основната движеща сила за ръста на продажбите ни. Особено важни са локалните разработки за съответния регион“, заяви Денер.

Групата Бош е водещ световен доставчик на технологии и услуги. По предварителни данни през 2014 г. нейните около 290 000 служители реализират продажби в размер на 48,9 млрд. евро. Дейността на Бош е организирана в четири направления – „Автомобилни технологии”, „Индустриална техника”, „Потребителски стоки” и „Енергийна и сградна техника” и включва Robert Bosch GmbH и неговите над 360 дъщерни и регионални дружества в повече от 50 държави. Заедно с търговските и сервизни партньори, Бош има представители в около 150 страни. Тази развойна, производствена и търговска мрежа е основата за един постоянен глобален растеж. През 2014 г. Бош регистрира около 4600 патента в целия свят. Стратегическа цел на Група Бош е разработването на иновативни и ефективни решения за подобряване качеството на живота в мрежово ориентиран свят.

Ето защо Бош предлага „Техника за живота”.

Компанията е основана през 1886 г. в Щутгарт от Роберт Бош (1861 - 1942) като “Работилница за фина механика и електротехника“. Специфичната правна структура на Robert Bosch GmbH гарантира предприемаческата свобода на Бош Групата, давайки възможност за дългосрочно планиране и инвестиции в значими за нейното бъдеще иновации. Благотворителната фондация Robert Bosch Stiftung GmbH притежава 92% от капитала на Robert Bosch GmbH. Мажоритарното право на глас се държи от индустриалния тръст Robert Bosch Industrietreuhand KG, който изпълнява и предприемаческите функции на собственика. Останалата част от дяловете се управлява от семейство Бош и Robert Bosch GmbH.

Допълнителна информация можете да намерите на www.bosch.bg, www.bosch.com, www.bosch-press.com и twitter.com/BoschPresse


Последвайте канала на

Novini.bg
1470 0

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини