Времето от Вселената ще изчезне, предричат физици

• 28 януари 2015 08:11

Времето от Вселената ще изчезне, предричат физици

От Вселената ще си отиде времето, смятат испански физици. Това невероятно твърдение можеше да се възприеме несериозно, ако статията на учените не беше публикувана в авторитетното научно издание Physical Review D.

Проф. Хосе Сеньовил, Марк Марс, Раул Вера доказват, че времето от нашата Вселена бавно изчезва и окончателно ще се „изпари“ след милиарди години, пише "МегаВселена".

Принципно на науката отдавна е известен ефектът забавяне на времето. Той следва от уравненията на Специалната теория на относителността на Айнщайн. Ефектът е потвърден от много експерименти. Но чак да изчезне времето…

Радикалната хипотеза на испанците повдига много въпроси сред физиците, но тя си има и привърженици. Например Гари Гибънс, космолог от Кеймбриджкия университет, намира в нея редица достойнства.

„Ние смятаме, че времето се е появило при Големия взрив, но щом то може да се появи, значи може и да изчезне – това е само обратният ефект“, казва той.

Хипотезата на испанците особено привлича с едно от своите следствия. Тя поставя кръст на прочутата тъмна енергия. Става дума за това, че в края на ХХ век учените са направили сензационно откритие – нашата Вселена не просто се разширява, но го прави с ускорение.

Откриването на този ефект е получило през 2011 година Нобелова награда за физика. Какво ускорява разширението на Вселената? Този феномен е станал една от най-големите загадки на природата, над която вече почти 20 години разсъждават физиците.

Те са въвели понятието „тъмна енергия“ и именно на нея са предписали ефекта на ускорението. Досега обаче никой дори не си представя какво представлява тя, откъде се взема, макар че версиите са повече от достатъчно. Разбира се, затова и този феномен е получил названието тъмна енергия.

И ето че испанците са решили проблема кардинално. Те предлагат изобщо да се изключи понятието тъмна енергия.

„Сами лъжем себе си, като си мислим, че Вселената се разширява с ускорение и възлагаме вината за това на тъмната енергия – казва Хосе Сеньовил. – Тя е измислица. Всъщност това време се забавя, а ние наивно използваме своите уравнения и получаваме ефект на ускорение.“

Впрочем ученият успокоява, че времето изобщо ще престане да бъде време след милиарди години, когато и нашата Земя няма да я има.

Хипотезата за забавяне на времето не е нова. Съвсем наскоро подобна идея издигна биологът Едуард Кипреос, който също отрича съществуването на тъмна енергия.

2015.05.29 | 09:26

Nqma kak da izchezne neshto koeto e izmisleno ot nas horata za da ulesnim jivota si. Horata sa prieli ritmichnoto preskachane na elektronite na tsezii 133 za edinica mqrka za otchitane na vremeto no prirodata i Vselenata ne se nujdaqt ot vreme. Nqma za kude da burzat za razlika ot nas :)

2015.05.29 | 09:25

Сега вече спирам да се притеснявам че все не ми стига Времето!

2015.05.29 | 05:41

Значи като няма да има време,няма да има и банки,няма да имаме президенти и мин.председател,няма да имаме и часовници?С недна дума няма да имаме нищд.То и сега нямаме!Имат само крадливите бизнесмени и офшоркаджиите,дето стоят на върха.
Ulaf

2015.01.29 | 08:17

И ко шъ прайм кат изчезни времиту??? Що пишете за неща, които не разбирате...
Ulaf

2015.01.29 | 08:17

Ша устани Лорд Вейдър. С тъмната енергия, нищо, че ножА му свети. :)))
Устоичива илюзия

2015.01.29 | 08:03

Времето е измислено от нас хората за да се ориентираме, чрез него.