Марк Зукърбърг обмисля DISLIKE бутон за Facebook

  • 22 декември 2014 09:20

  • 1496
  • 1
Марк Зукърбърг обмисля DISLIKE бутон за Facebook
©

След множеството призиви, молби и дори очевидно недоволство от страна на потребителите Facebook, изглежда, вече е готов да откликне на техните желания. Така чаканият бутон „Не харесвам“ (Dislike) в социалната мрежа може в крайна сметка да стане реалност скоро, разкри самият изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг в свое изявление отпреди дни.

В специален диалог с любители IТ специалистът сподели, че от Facebook обмислят добавянето на подобен бутон, но това би могло да се случи при няколко условия. Основното от тях е този бутон да не бъде използван като средство за унижение или засрамване на другите, което към този момент няма как да се избегне.

„Мислим по въпроса. Това е интересен казус“, споделя Зукърбърг.

Подобен бутон би бил от полза за Facebook потребителите, които искат да изразят съболезнования или съпричастност към нечия мъка. Безспорно изглежда доста неудачно, когато подобни статуси биват харесвани. Зукърбърг и неговите колеги обаче, изглежда, вече са мислили по този въпрос. При споменаването на примера със загубата на близък човек изпълнителният директор на социалната мрежа заяви, че „винаги можете да коментирате, вместо да „не харесате“.

Именно чрез употребата на бутона „Харесвам“ от страна на потребителите Facebook разбира какви реклами да им предлага. С оглед на факта, че социалната мрежа е безплатна, то именно чрез употребата на реклами тя печели своите приходи, пише в. "Монитор".

От тази гледна точна не може да се очаква, че евентуалното наличие на бутон „Не харесвам“ ще помогне на рекламодателите, но за сметка на това ще е от полза на социалната мрежа в по-доброто изучаване на вкусовете на потребителите.

И все пак всички любители на идеята може би ще се наложи да почакат още дълго време.

„Не разполагаме с нищо, което да предстои скоро“, заключи Зукърбърг.

Вместо това обаче през 2015 година се очакват други нововъведения, отново чрез бутони. Facebook ще пусне нова функция, която ще позволи с един клик на бутон върху бизнес страница в социалната мрежа да бъдат извършвани резервации, да се стига до уебсайта на фирмата и да се извършва регистрация за абонаментна услуга, информира Wall Street Journal.

Компанията посочва, че бутоните ще стоят вляво от бутона “Харесай” на страницата. Тяхната роля ще е да изградят нов начин, по който “хората да взаимодействат с бизнеса”. Освен това новата опция ще позволи на Facebook да следи от какво се интересуват потребителите.

Сред новите бутони ще има такива като “Резервирай сега”, “Свържи се с нас”, “Използвай приложението”, “Играй”, “Пазарувай сега”, “Регистрирай се” и “Гледай видео”. Те ще бъдат пуснати на страниците в САЩ през следващите няколко седмици, а през 2015 г. ще се появят и по целия свят.

Целта на Facebook е да се превърне в още по-привлекателно място за бизнеса. През ноември обаче стана ясно, че нито Twitter, нито Facebook ще пуснат бутона “Купи” за коледните празници - най-силния сезон за търговията на дребно.

И двете компании тестват тази опция от известно време, но твърдят, че искат да изпипат всички детайли преди окончателното й пускане.

Междувременно стана ясно, че Facebook работи по нов софтуер, който е в състояние автоматично да разпознава пияните хора и да блокира фотографиите с потребители, които според алгоритъма не са подходящи за публикуване. Предвидена е възможност на следващия ден потребителите да могат да деблокират тези изображения и все пак да ги публикуват.

Естествено, за реализирането на тази идея се използва изкуствен интелект, който може да различава пияните от трезвите хора. Със създаването на тази система са е заел известният специалист от университета в Ню Йорк Ян Лекун (Yann LeCun), който оглавява лабораторията по изкуствен интелект на Facebook (Facebook Artificial Intelligence Research lab, FAIR).

Самата система се обучава чрез стандартни и познати методи за обучение на невронни мрежи - голяма база данни с фотографии и изображения, в които хора отбелязват трезвите и пияните хора, а системата постепенно извежда основните признаци, по които може да бъде класифицирана всяка една фотография. Вече е постигнато разпознаването и идентифицирането на подобни хора във фотографиите, но засега се ползват и предишни фотографии на индивидите, на които потребителите гарантирано са трезви.

В дългосрочна перспектива Facebook възнамерява да създаде нещо като “цифров помощник”. Лекун счита, че алгоритъмът може да се използва и с технологията за виртуална реалност Oculus VR, която Facebook неотдавна купи.

В обобщение на изминаващата година Facebook направи ежегодния си преглед на най-популярните теми, които са били обсъждани в социалната мрежа.

Предвид че повече от 1,3 милиарда души използват платформата, подобна статистика определено може да даде представа за това какво е вълнувало хората през 2014 г.

Оказва се, че най-популярното събитие във Facebook за тази година е световното първенство по футбол в Бразилия. На тази тема има над 3 милиарда коментари, поста и харесвания от над 350 милиона души.

На второ място се нарежда по-неприятна тема - епидемията от ебола в Западна Африка, а на трето са президентските избори в Бразилия, за които са се вълнували 48 милиона души, направили 674 милиона коментари и харесвания.

Във Великобритания например топ 3 на събитията на 2014 г. по Facebook активност се състои от референдума в Шотландия, предизвикателството „Ледена кофа“ (номер 5 в глобалния списък) и световното първенство.

Game of Thrones пък е най-обсъжданият във Facebook тв сериал за Съединените щати. Що се отнася до филмите, потребителите на социалната мрежа са се вълнували най-много от Frozen, Guardians of the Galaxy и Teenage Mutant Ninja Turtles.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
1496 1

Коментари 1

Добави коментар
Иво Бояджиев

2014.12.28 | 14:45

1
На номер 0876 535 596 ИЗДИРВАМ ХОРА,ПОСТРАДАЛИ ОТ ДЕЙСТВИЯТА НА НОТАРИУС НОМЕР 007 - ИВАН ИВАНОВ. ОСИГУРЯВАМ БЕЗПЛАТНО ПРАВНА ПОМОЩ.

Добави коментар

Водещи новини