Нов вид динозавър е открит в Ню Мексико

• 29 септември 2014 16:18

Нов вид динозавър е открит в Ню Мексико

Учени откриха в Ню Мексико нов вид бронирани динозаври, чието тяло е било покрито с дебели костни плочки, съобщи Сайънс дейли, пише actualno.com.

Фосилите всъщност са намерени през 2011 г. от учени от Природонаучния музей на Ню Мексико и Музея на Пенсилвания, но едва сега се потвърждава, че става въпрос за нов вид динозаври, сходни с анкилозаврите.

Фосили от анкилозаври са откривани в САЩ, Канада и Азия. Фосилите от новия вид динозаври, кръстен Ziapelta sanjuanensis, обаче се отличават от тези на анкилозаврите - различни са костните плочки по черепа, който е съхранен много добре, и рогата, които са с уникална форма.

"Рядко се стига до откриване на нов вид динозаври - заяви ръководителят на изследването палеонтологът Робърт Съливан. -Когато попаднахме на фосилизирания череп, бяхме изумени, че е съхранен толкова добре.

"Фосилите от Z. sanjuanensis датират от късната креда,отпреди около 73 милиона години. Това ги прави по-древни от повечето фосили от анкилозаври, открити в съседния щат Юта.Най-близките им "роднини" са живели на днешната територия на канадската провинция Алберта.

"Когато Съливан ни показа фосилите, си дадохме сметка, че си имаме работа с неизвестен вид динозаври, които са близки до анкилозаврите", отбеляза палеонтоложката Виктория Арбър от университета на Алберта.Резултатите от изследването са публикувани в PLoS ONE.

2014.09.30 | 21:51

да помислим, че природните ресурси са се изчерпили на планетата ни и тя вече е неизгодна за обитаване обаче с помощта на технологичния напредък сме открили друга планета, която може да колонизираме... но има 1 проблем, другата земя се обитава от гигантски влечуги тогава бихме използвали ядрени оръжия за да я изчистим преди да я населим!

2014.09.30 | 21:51

защо когато на планетата земя са съществували тези влечуги хора не е имало и от къде се изпъдило изведнъж човечеството след изчезването на динозаврите? аз мисля, че не метеорит е ударила земята, а атомна бомба изстреляна от по напреднала цивилизация с ясната цел да се унищожат динозаврите за да стане планетата земя изгодна за обитаване от хора...

2014.09.30 | 21:51

А кви са тия мъди на края на опашката му?

2014.09.30 | 17:01