Учените алармират: Ебола мутира

• 29 август 2014 14:41

Учените алармират: Ебола мутира

Генетични изследвания на някои от най-ранните случаи на ебола в Сиера Леоне разкриват над 300 генетични промени във вируса при прескачането му от човек на човек. Тези изменения могат да осуетят ефективността на диагностичните тестове и разработваните експериментални лечения, става ясно от публикация в сп. "Сайънс", цитирана от Ройтерс и БТА.

"Установихме, че вирусът прави това, което обикновено вършат вирусите - мутира", казва Пардис Сабети, ръководител на мащабното изследване на проби от 78 души в Сиера Леоне.

Инфекциите им са били проследени до лечител, чиито твърдения за чудодейно изцеление на ебола привличат болни от Гвинея, където е регистрирана първата проява на вируса.

Публикацията се появява непосредствено след предупреждението на Световната здравна организация (СЗО), че епидемията продължава да набира скорост, заразените могат да надхвърлят 20 000 души, а инфекцията да се разпространи в повече страни.

Представител на СЗО не е открит за коментар на най-новото генетично изследване, разкриващо промени в гликопротеина - протеин на повърхността, който свързва вируса с човешките клетки и му позволява да започне да се реплицира в приемника.

Изследователите са установили, че вирусът мутира двойно по-бързо в човешките приемници, отколкото в животински приемници като плодови прилепи. Авторите са предприели необичайна стъпка, публикувайки генетичните данни онлайн непосредствено след получаването им, за да могат и други изследователи да получат достъп до тях.

Мая Йорданова

2014.09.02 | 19:47

Ама колеги моляви ! Не се занимавайте с глупости,то лекарство одавна има.Ето наще 2 американчета вече забравиха че ги пипна Еболата.Нали се разбрахме да изчакаме по дълго-Едва дишат фармацефтичните гиганти-едва няколко стотин милиарда печалба имат.Да им помогнем-БЪДЕТЕ ХОРА !!!!!!!!!!!!!!