От другата седмица преговаряме с гърците за забатачения лот 4 на АМ "Струма"

  • 21 август 2014 07:38

  • 1862
  • 1
От другата седмица преговаряме с гърците за забатачения лот 4 на АМ "Струма"
©

От началото на другата седмица най-вероятно ще започнат преговорите с гръцката фирма „Актор” за забавеното строителство на лот 4 на автомагистрала „Струма” между Кулата и Сандански. Това съобщи за „Монитор” председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ).

Според него разговорите са били отложени, защото досега били заети най-големите шефове на гръцката фирма, в България нямало никой от тях, а те държели да присъстват. На преговорите пътната агенция ще проучи възможностите на изпълнителя да довърши обекта, както и претенциите на „Актор” за допълнителни 39 млн. лв.

Договорите с гръцката фирма за изграждане на отсечката са подписани на 19 март 2012 г., а първа копка е направена на 5 април същата година. „Актор” спечели търга за отсечката с оферта от 55,980 млн. лева, като индикативната стойност на обекта се изчисляваше на 50 млн. евро. Най-късият лот на аутобана към Солун с дължина от около 15 км трябваше да бъде построен за срок от 23 месеца. По думите на строителни експерти, както е тръгнало, отсечката може да се бъде пусната след лот 2 на „Струма”, който в момента се гради между Дупница и Благоевград. Строежът на аутобана между Сандански и Кулата бе забавен и заради открити грешки в проекта и нуждата от нови отчуждения по трасето.

Днес е планирана проверка от екип на агенцията начело с инж. Лазаров на строежа на забатачения лот 4. На друг проблематичен автомагистрален строеж - на „Марица” между Оризово и Димитровград, вчера е имало проверка от АПИ, която е установила, че вече се работи. „Ще се правят договори за новите археологически находки, които бяха открити наскоро”, информира за този обект инж. Лазаров.

За важните пътни строежи около София той информира, че са открито старо гробище на част от трасето на Западната дъга между кръстовището й с бул. „Сливница” и моста на р. Какач. „Охраняваме обекта и идват археолози да го проучват, но още няма конкретна информация”, поясни той.

„За София - Калотина в сряда са били одобрени подробните устройствени планове и тепърва трябва да започнат отчужденията, каза още пътният шеф. „Вероятно и там драмата ще бъде същата, както със Северната скоростна тангента”, прогнозира инж. Лазаров. „Най-много терени ще трябва да се отчуждават след дефилето по посока към София и след пътен възел „Храбърско”, откъдето магистралата ще минава по ново трасе”, поясни той. Шефът на АПИ припомни, че на Северната тангента най-големите проблеми са свързани с отчуждителните процедури. „Правим всичко възможно, но ако няма разбиране от собствениците на имотите обектът може да се провали, а от това никой няма да има полза”, добави той.

Последвайте канала на

Десислава Станева
1862 1

Коментари 1

Добави коментар

2014.08.21 | 20:03

1
Забатачен е заради тройната коалиция АТАКА ДПС БСП

Добави коментар

Водещи новини