"Коста Конкордия" акостира за последно в Генуа

  • 28 юли 2014 08:15

  • 1750
  • 0
"Коста Конкордия" акостира за последно в Генуа
©

Премиерът на Италия Матео Ренци и семейството му бяха сред посрещачите, които вчера към 15 часа българско време приветстваха акостирането на круизния лайнер „Коста Конкордия” в пристанището на Генуа „Волтри-Пра”.

Задухалият сутринта силен вятър затрудни операцията по влизането в порта на катастрофиралия на 13 януари 2012 г. край о. Джилио пътнически кораб, но благодарение на точните действия на екипа от лоцмани той бе извлечен до отреденото му място без проблеми и привързан за кея с дебели въжета. Намиращите се в пристанището плавателни съдове надуха сирени, брегът бе огласен от истински взрив от аплодисменти на струпали се по магистрали, улици, тераси и прозорци десетки хиляди местни жители и туристи, пише "Монитор".

Малко по-късно премиерът Ренци обобщи в кратко изявление, че „Коста Конкордия” е два пъти символ на Италия. Първо на нейното падение чрез безотговорния инцидент с лайнера, който бе предизвикан от самонадеяния и тщеславен негов капитан Франческо Скетино и при който загинаха 33-ма души.

И второ – на извечната способност на италианците да се мобилизират и да намират винаги най-правилното решение на изпречелите се по пътя им проблеми. По простата причина, че изправянето на катурнатия край о. Джилио огромен луксозен пътнически кораб и неговото успешно извличане до пристанището на Генуа е сложна техническа операция, която няма прецедент в световната история на мореплаването.

„Коста Конкордия” тръгна на последно плаване в сряда по обяд, теглена от два влекача и придружавана от няколко по-малки кораба, които се грижеха за опазването на природната среда по маршрута. Транспортният състав се движеше със скорост от 2 морски възела, или около 4 км в час, като разстоянието от 190 мили между о. Джилио до пристанището на Генуа би преминато за 4 денонощия.

През следващите 20 месеца огромното туловище на изящния някога круизен лайнер ще бъде нарязано за скрап. Преди това обаче от него трябва да бъдат източени всички отпадъчни течности и горива и извадени мебели, облицовки, постелки, дограма, стъкла, кабели, покъщина и т.н. Като цяло превръщането на кораба в старо желязо за претопяване ще струва към 100 млн. евро.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
1750 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини