Създадоха "антибебе" хапче за мъже

• 03 декември 2013 19:29

Създадоха "антибебе" хапче за мъже

Перспективата за „мъжко хапче", която ще позволи на мъжете да се радват на пълноценен сексуален живот без никакъв шанс от забременяване на жената, е една стъпка по-близо до осъществяването си.

Учени от Австралия са открили начин сперматозоидите да бъдат възпрепятствани и да не се изхвърлят заедно с еякулата, без това да повлияе на сексуалната функция на мъжете, пише news.bg.

Тестове с животни са показали, че сперматозоидите могат да се „държат на склад" по време на секс. Резултатите от изследването са публикувани в австралийското сп. „Бюлетин на Националната академия на науките".

Търсенето на мъжко противозачатъчно хапче е фокусирано предимно върху реализирането на целта мъжете да произвеждат нефункционални сперматозоиди.

Но някои лекарства, използвани за тази цел, „имат крайно нежелани странични ефекти", казва д-р Сабатино Вентура, един от изследователите. Тези лекарства могат да предизвикат безплодие, но те също така могат да повлияят зле на сексуалния апетит или да причинят трайни изменения при производството на сперматозоиди.

Екипът от австралийски изследователи използвал различен подход. Обикновено преди еякулация сперматозоидите се преместват от зоната, където се съхраняват в семепровода, към тестисите. Учените са създали генетично модифицирани мишки, които не са били в състояние да изхвърлят сперматозоиди от семепровода.

„Спермата остава в „склада", така че когато мишките еякулират, няма никакви сперматозоиди и те са безплодни", казва д-р Вентура пред БиБиСи. „Това е лесно обратим процес, като сперматозоидите не са засегнати, но ние трябва да покажем, че можем да го правим фармакологично, вероятно с две лекарства".

Досега учените са успели да постигнат това, мишките да са безплодни, което е станало чрез промяна на тяхното ДНК, за да ги възпрат да произвеждат два протеина, необходими за движението на сперматозоидите.

Изследователите сега трябва да открият две лекарства, които да могат да генерират същия ефект. Те смятат, че едното лекарство вече е било разработено и е било използвано в продължение на десетилетия при пациенти с доброкачествено увеличение на простатата.

Обаче учените ще трябва да започнат от нулата, за да открият второто лекарство - процес, който може да отнеме десетилетие.

Д-р Алън Пейси, старши преподавател по андрология в Университета в Шефилд, изтъква: „Това е много добро проучване, почти като биологична вазектомия".

2015.11.13 | 14:27

Много добре е това - тъкмо населението ще намалее още и ще има по-малко българи на Земята.Едно допълнително облекчение.Само малоумен психопат може да прави деца в българия или много богати хора!!!!

2015.11.13 | 14:27

Да му мислят младите. Това вече далеч не ме вълнува.

2015.11.13 | 14:26

Аз изпих две!И за двете ми м....Сетете се сами.