Откриха живот в тропосферата

• 01 февруари 2013 16:15

Откриха живот в тропосферата

За пръв път в историята на науката учени откриха живот там, където досега никой не подозираше, че той може да съществува - в тропосферата.

Тропосферата е онази част на земната атмосфера, която се намира на височина приблизително от 8 до 15 км. над повърхността на нашата планета. При това става въпрос не за някакви изолирани случаи, а за доста впечатляващ брой - цели 20 процента от частиците в тропосферата всъщност представляват живи организми, пише сп. "Обекти".

Според Костас Костантинидис от Технологичния институт на Джорджия това ще доведе до фундаментални промени в разбиранията ни за начина, по който се разпространяват живота и заразите, както и по който се формират климатичните особености.

До сега учените вярваха, че в частиците в тропосферата не са нищо друго освен прах и сол, но новото проучване показва, че животът може да съществува дори и на такива немислими места.

"Тропосферата е изключително враждебна среда и въпреки, че не всички бактерии успяват да оцелеят там, наблюдаваме изненадващо многообразие на видове", казва проф. Константинидис.

Микроскопичните организми са били уловени от специален уред на NASA, качен на борда на самолет DC-8. С помощта на геномни техники сега учените анализират последователността на гените им и полимерните им верижни реакции. Живите организми са с размери от 0.25 до 1 микрона в диаметър и са с морски и сухоземен произход.

NovaTrade Derby напитки

2017.07.13 | 14:25

Съдържат АСПАРТАМ.. канцероген. Обаче не знам защо разни копелета си държат устите затворени за този факт..
Зоолог

2016.03.23 | 15:49

Хората, животните и птиците също са в тропосферата, тъй като тя се простира от земята нагоре. Точната формулировка на откритието е "Живи микроорганизми открити в горните слоеве на тропосферата". В самата тропосфера животът е открит отдавна. Но и така е става - който се интересува си търси оригиналните публикации на английски, за да разбере за какво става въпрос.
vw

2016.03.23 | 15:49

Щамът "Андромеда" ! Не забравяйте !
pavlin