"Витошка" поевтиня

  • 16 ноември 2012 20:11

  • 4776
  • 0
"Витошка" поевтиня
© Булфото

Столичният булевард „Витоша” падна със седем позиции по нива на наеми на търговските улици в света, сочи класацията на Cushman&Wakefield, представена в България от стратегическия партньор на световната компания за страната ни Forton International, пише Profit.bg.

Софийската основна търговска улица към момента се намира на 59-о място, като през 2011 г. е заемала 52-та позиция, съответно 51-ва през 2010 г. и 40-а през 2009 г. Според данните на международната компания, наемите на „Витоша” са 480 евро на кв. м. годишно или 40 евро на месец, със 7.7% по-ниски, отколкото предходната година.

„Заради по-голямото разнообразие от представени марки и възможностите за развлечения, търговските центрове привличат повече потребители през последните няколко години. Поради тази причина търговците в София ги предпочитат пред главната търговска улица – бул. "Витоша”, коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton International.

„Това е една от причините за спад в наемните нива на булеварда. Други причини са липсата на качествени имоти и продължилите твърде дълго ремонтни дейности. Сега, когато пешеходната зона е с нов модерен вид, инфраструктурните проблеми са решени, има метро, броят на заведенията расте, логично е и притокът на клиенти да се завърне", посочва още Генев.

"Очакванията ни са през първите месеци на следващата година броят на запитванията от страна на търговците да нарасне, защото още с идването на пролетта и топлото време се забелязва предпочитанието на някои софиянци да пазаруват на открито”, допълва Генев.

По думите му, допълнителен стимул е фактът, че наемните нива са значително по-атрактивни в момента спрямо годините 2006-2008. В сравнителен план София предлага най-ниските разходи за присъствие на главна търговска улица от всички градове в Европа с повече от милион жители.

Столичните улици „Съборна” и „Леге” се очертават като първокласни локации за магазини от най-високия ценови сегмент. Анализаторите на "Cushman & Wakefield" отчитат, че съсредоточаването на луксозни марки дава предимство на нивата на наемите и търсенето в района, в сравнение с бул. „Витоша“.

„Въпреки че наемите за масови и луксозни марки са почти равностойни на бул. „Витоша“, това не е така на улиците „Съборна“ и „Леге“, където обикновено наемите на луксозните марки са по-високи.“

Последвайте канала на

4776 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини